Ciągnie się jak flaki z olejem

Ciągnie się jak flaki z olejem

Problem z rozcięgnem ciągnie się zupełnie jak ten cykl artykułów. Ale jeśli dobrze przejdziesz przez cały proces, osiągniesz sukces. Zupełnie jak ja z rozcięgnem i pisaniem tego artykułu. Więc kończmy tę trylogię.

Co robić, aby praca fizjoterapeuty nie poszła na marne?

Najważniejsze są ćwiczenia. Piłeczka golfowa powinna stać się Twoim najlepszym przyjacielem. Tenisowa jest dla słabych zawodników. Przynajmniej tak twierdzi mój fizjoterapeuta. Twarda, malutka piłeczka do golfa to znacznie większy i bardziej skuteczny kaliber. Jakbyście przesiedli się z terenówki do czołgu. Co ja mówię… jakbyście zmienili Colta na RPG. Ból podczas takiego masażu może być znacznie większy, aniżeli u fizjoterapeuty. Przecież tutaj całym ciałem stajesz na bolącym cię miejscu. To musi boleć! Na szczęście z każdym takim masażem coraz mniej.

Warto zainwestować w roller. Jeśli jesteś biegaczem, powinieneś zaprzyjaźnić się z tym przedmiotem. Jest to temat na zupełnie inny wpis. Jednak warto zaznaczyć, że roller jest jednym z tych elementów, który powinien znaleźć się w domu każdego biegacza. Dla mnie ćwiczenia z rollerem stały się przyjemnym deserem po każdej biegowej uczcie. Roller poprawia ukrwienie mięśni, pomaga w rehabilitacji, czy rozluźnia mięśnie.

Jeśli o mnie chodzi, to po każdym dłuższym treningu moja lewa stopa ląduje w misce z gorąca wodą. Jak wiadomo, ciepła woda rozluźnia mięśnie, dzięki czemu podczas kąpieli zwykle czujemy się lepiej. Ciepła woda odpręża i relaksuje. W przypadku stopy sprawdza się to znakomicie. Nawet gdy pojawia się ból podczas 2 godzinnego wybiegania, 30 minut w gorącej wodzie i bólu nie ma. Dlatego polecam, oj polecam!

Wielu też zaleca ciepłe okłady, początkowo stosowałem. Na łydkę kładłem gorącą gazę, owijałem to folią i tak trzymałem przez kilka chwil. Ciepło z gazy wnika do mięśnia, rozluźniając go. Zmiękczają się również zrosty, które można później zrolować lub rozmasować.

Co ważniejsze, niezbędne jest wzmocnienie mięśni ud oraz łydek. Cóż, nie dla każdego fajna sprawa. Jednak jest na tyle istotna, ze w późniejszym czasie znacząco zaprocentuje. Chodzi tutaj przede wszystkim o przysiady, wykroki, czy różnego rodzaju ćwiczenia poprawiające styl biegania. Pamiętajmy – to jak biegamy, wpływa na nasz organizm. Jeśli bardziej podeprzemy się na lewej nodze w trakcie kilkunastu treningów, może to spowodować, że zacznie strzelać nam w karku. Cóż cały organizm to jedność i na tym przykładzie dobrze to widać.

Warto również rozciągać się po lub w trakcie treningu. Rozluźniamy wtedy napięte w trakcie biegu mięśnie.

Patrzcie zatem, jak biegacie, jak ćwiczycie, jak się rozciągacie. Każdy, nawet najmniejszy czynnik ma wpływ na cały nasz organizm. Zadbaj o to, byś mógł biegać bez problemu.

Filip

Published byFilip

Biegam coraz dalej, coraz więcej. Pracuję w fajnej firmie, gdzie robię to co lubię i pomagam innym, aby żyli w zdrowiu i szczęściu! Czego chcieć więcej?

No Comments

Post a Comment

Facebook
Instagram